Email

Τουριστικές επιχειρήσεις ίδρυση-λειτουργία (2 τόμοι)

Στο βιβλίο αναλύονται οι όροι και οι προϋποθέσεις/προδιαγραφές λειτουργίας των τουριστικών επιχειρήσεων, κατάταξή τους σε κατηγορίες αστέρων/κλειδιών καθώς και οι διαδικασίες αδειοδότησής τους τόσο με τις αλλαγές που επέφερε ο ν.4531/18 αλλά και παίρνοντας υπόψη τις ενδεχόμενες αλλαγές που ενδέχεται να προκύψουν με το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο «Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου στον τομέα του τουρισμού».
Τιμή
Τιμή πώλησης65,00 €
xenodoxeia-a-0518-big
  • xenodoxeia-a-0518-big
Σελίδες: 1140
Περιγραφή

Στο βιβλίο αναλύονται οι όροι και οι προϋποθέσεις/προδιαγραφές λειτουργίας των τουριστικών επιχειρήσεων, κατάταξή τους σε κατηγορίες αστέρων/κλειδιών καθώς και οι διαδικασίες αδειοδότησής τους τόσο με τις αλλαγές που επέφερε ο ν.4531/18 αλλά και παίρνοντας υπόψη τις ενδεχόμενες αλλαγές που ενδέχεται να προκύψουν με το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο «Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου στον τομέα του τουρισμού» και συγκεκριμένα για:

  • Ξενοδοχεία

  • Ενοικιαζόμενα Επιπλωμένα Διαμερίσματα Δωμάτια

  • Οργανωμένες Τουριστικές Κατασκηνώσεις (Camping)

  • Ξενώνες Φιλοξενίας Νέων (Youth Hostels)

  • Σύνθετα τουριστικά καταλύματα

  • Ξενοδοχεία συνιδιοκτησίας (condo hotels)

  • Τουριστικά Καταλύματα εντός Παραδοσιακών Κτισμάτων

  • Αυτοεξυπηρετούμενα καταλύματα (τουριστικές επιπλωμένες επαύλεις/βίλες/κατοικίες

  • Τουριστικά γραφεία

  • Γραφεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων

  • Γραφεία ενοικιάσεων Μοτοσικλετών, Τρίτροχων και Τετράτροχων οχημάτων άνω των 50 κ.εκ.

  • Τουριστικές Επιχειρήσεις Οδικών Μεταφορών (Τ.Ε.Ο.Μ.)

  • Ναυλομεσιτικά Γραφεία

  • Επιβατηγά αυτοκίνητα δημοσίας χρήσεως χωρίς μετρητή (λιμουζίνες) με οδηγό

Επίσης περιλαμβάνονται οι προδιαγραφές λειτουργίας και οι διαδικασίες αδειοδότησης εγκαταστάσεων ειδικής τουριστικής υποδομής όπως:

  • Συνεδριακών κέντρων

  • Γηπέδων γκολφ

  • Τουριστικών λιμένων

  • Χιονοδρομικών κέντρων

  • Μονάδων Ιαματικής Θεραπείας & Κέντρων Ιαματικού Τουρισμού

  • Κέντρων Θαλασσοθεραπείας

  • Κέντρων αναζωογόνησης (spa)

  • Ψυχαγωγικών Θεματικών Πάρκων

  • Κέντρων Προπονητικού Αθλητισμού

  • Ορειβατικών καταφυγίων

  • Αυτοκινητοδρομίων

  • Καταδυτικών πάρκων

Ιδιαίτερη επίσης αναφορά γίνεται σε επιχειρήσεις τουριστικών πλοίων αναψυχής, στην ίδρυση Ν.Ε.Π.Α. και Ναυτικών Εταιρειών, όπως και στο επάγγελμα του ξεναγού και σε ειδικές μορφές τουρισμού όπως ο οινοτουρισμός, ο αγροτουρισμός και ο αλιευτικός τουρισμός.

Αναλύεται επίσης το θέμα της εκμίσθωσης ακινήτων μέσω ψηφιακής πλατφόρμας (π.χ. Airbnb κλπ.), το οποίο έχει απασχολήσει σε μεγάλο βαθμό, ιδίως τα δύο τελευταία έτη στη χώρα μας, τόσο τους ιδιώτες οι οποίοι προσπαθούν να αδράξουν την ευκαιρία προκειμένου να εξασφαλίσουν ένα έξτρα εισόδημα, όσο και τους συναδέλφους οι οποίοι καλούνται συνεχώς να απαντούν ερωτήματα σχετικά με τη δραστηριότητας αυτή.

Για το θέμα αυτό ο αναγνώστης θα βρει τις προϋποθέσεις ένταξης μιας μίσθωσης στη συγκεκριμένη μορφή, τη διαδικασία υποβολής της δήλωσης βραχυχρόνιας μίσθωσης και κυρίως λύσεις σε πρακτικά θέματα γύρω από το ζήτημα αυτό.

Πρόσθετα στο βιβλίο αναλύονται οι όροι και οι προϋποθέσεις λειτουργίας των επιχειρήσεων τροφίμων και ποτών, αλλά και ιδιαίτερες προδιαγραφές κέντρων διασκέδασης και στεγασμένων/υπαίθριων χώρων εκδηλώσεων, σύμφωνα με την νέα Υγειονομική Διάταξη 47829/17. Συγκεκριμένα αναλύονται:

  • Οι προδιαγραφές των χώρων των καταστημάτων.

  • Τα αρχεία που πρέπει να τηρούν οι επιχειρήσεις τροφίμων και ποτών.

  • Για την λειτουργία μουσικής/μουσικών οργάνων.

  • Για την πυροπροστασία.

  • Για το κάπνισμα και το αλκοόλ.

 

 

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ :

 

Αγαπητοί αναγνώστες,

 

Τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας η τουριστική νομοθεσία εκ των πραγμάτων υπόκειται στην ανάγκη συχνών αναμορφώσεων, που με την σειρά τους είναι προϊόν των σημαντικών μεταβολών στο εσωτερικό και διεθνές περιβάλλον του τουρισμού. Βασικός παράγοντας που συντελεί σ’ αυτή την κατεύθυνση είναι και η συνεχής άνοδος του τουρισμού. Η χώρα μας αποτελεί πλέον έναν από τους βασικούς τουριστικούς προορισμούς όλο τον χρόνο.

Πιο συγκεκριμένα ο κλάδος του Τουρισμού σημείωσε εντυπωσιακή ανάκαμψη το 2013, ένα χρόνο νωρίτερα από την συνολική οικονομία, και συνέβαλε αποφασιστικά στη διακοπή της κατακόρυφης πτωτικής πορείας της ελληνικής οικονομίας στην περίοδο 2008 - 2013. Στη συνέχεια σημείωσε εντυπωσιακές επιδόσεις το 2014 και το 2015, τόσο όσον αφορά τις αφίξεις μη κατοίκων στη χώρα, όσο και τα έσοδα από τον εισερχόμενο τουρισμό και την κρουαζιέρα. Ο τουρισμός αναμένεται να είναι από τους βασικούς τομείς που θα συμβάλουν στην ανάκαμψη και ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας στα επόμενα χρόνια, με συμβολή στην προσέλκυση επενδύσεων, στην ανάκαμψη και των άλλων κλάδων της οικονομίας και στην αύξηση της απασχόλησης.

Επιπλέον στοιχεία πρόσφατης έρευνας για λογαριασμό του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου, ανέδειξαν πως η συμβολή του τουρισμού στην ελληνική οικονομία ανέρχεται στο 18,63% και αναμένεται αύξηση του ποσοστού μέχρι το 2021 σε 23% – 25%.

Ένα ακόμη βασικό στοιχείο είναι η συμβολή του τουρισμού στην απασχόληση. Με βάση την απογραφή του Συστήματος ΕΡΓΑΝΗ στην περίοδο Ιαν.- Οκτ. 2015 η απασχόληση στους βασικούς τομείς του τουρισμού στον ιδιωτικό τομέα ήταν 1.651.176 (18,1%) εργαζόμενοι και 222.281 (21.5%) επιχειρήσεις.

Παράλληλα η μορφή των τουριστικών επιχειρήσεων και οι παρεχόμενες από αυτές υπηρεσίες εξελίσσονται συνεχώς ώστε να καλύψουν τα μεταβαλλόμενα πρότυπα ζήτησης. Εξάλλου τα τελευταία χρόνια σειρά νέων κατηγοριών επιχειρήσεων θεσμοθετήθηκαν με συνέπεια την ανάγκη συστηματοποίησης του συνόλου αυτών σε ενιαίο κείμενο, όπως και πραγματοποιήθηκε με τον ν.4276/2014.

Στόχος του Υπουργείου Τουρισμού με τον συγκεκριμένο νόμο είναι αφενός η εύρυθμη ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας στον τομέα του τουρισμού μέσα σε ένα σταθερό θεσμικό περιβάλλον και αφετέρου να είναι σαφείς και απλοί οι ορισμοί για το διοικούμενο/χρήστη της διάταξης.

Σημαντικό επίσης είναι το γεγονός πως με το νέο ρυθμιστικό πλαίσιο αδειοδότησης των τουριστικών καταλυμάτων, με τον ν.4442/2016, γίνεται προσπάθεια βελτίωσης και απάλειψης χρόνιων προβλημάτων, όπως η γραφειοκρατία, η διαφθορά, η διαπλοκή, η αλληλοεπικάλυψη αρμοδιοτήτων των εμπλεκόμενων φορέων, ενώ αξιοποιούνται σύγχρονα εργαλεία διοίκησης και αυτοματοποιούνται διαδικασίες, που επιτρέπουν μεγαλύτερη ταχύτητα και διαφάνεια στην άσκηση οικονομικής δραστηριότητας και εγκαθιδρύουν ένα κλίμα εμπιστοσύνης μεταξύ δημοσίου και ιδιωτικού τομέα.

Βασική επιδίωξη των νέων ρυθμίσεων είναι η αναμόρφωση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων και στον κλάδο του τουρισμού προς την κατεύθυνση της ουσιαστικής απλοποίησης των διαδικασιών που απαιτούνται για την άσκηση οικονομικής δραστηριότητας, με σκοπό τη δημιουργία ενός ευνοϊκού επενδυτικού περιβάλλοντος ικανού να προσελκύσει επενδύσεις εξωτερικού και να συμβάλει στην οικονομική άνοδο της χώρας, στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών και στην ενίσχυση τομέων που παραδοσιακά είναι πολύ δραστήριοι στην Ελλάδα, αλλά και νέων τομέων επιχειρηματικής δραστηριότητας. Τέλος, στοχεύει στην ενίσχυση της επιχειρηματικότητας εν γένει με ειδική έμφαση στη μεσαία και μικρομεσαία επιχειρηματικότητα, που αποτελεί και το μεγαλύτερο ποσοστό στον ελληνικό χώρο.

Βασικό στοιχείο αποτελεί πλέον η διαδικασία υπαγωγής κάθε οικονομικής δραστηριότητας κατ’ επέκταση και των τουριστικών καταλυμάτων, στη διαδικασία της γνωστοποίησης. Με τον τρόπο αυτό, απλοποιείται ουσιαστικά η αδειοδότηση των τουριστικών καταλυμάτων, εξασφαλίζοντας, ωστόσο, ότι η έναρξη λειτουργίας της δραστηριότητας είναι σε γνώση των αρχών, άρα και υποκείμενο ελέγχου ανά πάσα στιγμή. Παράλληλα, η γνωστοποίηση δεν αφορά οικονομικές δραστηριότητες που ενδέχεται να προκαλέσουν αυξημένο κίνδυνο για το δημόσιο συμφέρον και οι οποίες αντιμετωπίζονται με το καθεστώς έγκρισης.

Χαρακτηριστικό των παραπάνω είναι ότι η γνωστοποίηση, η οποία αποτελεί όρο άσκησης της συγκεκριμένης δραστηριότητας, περιλαμβάνει μόνο τα ελάχιστα κρίσιμα στοιχεία που απαιτείται να γνωρίζει η διοίκηση, τα οποία είναι το όνομα, η διεύθυνση του τόπου άσκησης της δραστηριότητας, το είδος της οικονομικής δραστηριότητας ή των οικονομικών δραστηριοτήτων που πρόκειται να ασκηθούν. Μόνο εφόσον κρίνεται σκόπιμο και απολύτως αναγκαίο, η γνωστοποίηση δύναται να περιλαμβάνει και επιπρόσθετες πληροφορίες όπως ενδεικτικά, πληροφορίες για την εγκατάσταση και τις ακολουθούμενες παραγωγικές διαδικασίες, προκειμένου να διευκολύνεται ο διοικητικός μηχανισμός στην εποπτεία αλλά και στην άσκηση ελέγχων.

Η επιστημονική μας ομάδα παίρνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω στοιχεία θεώρησε πως αποτελεί ανάγκη ένα βιβλίο – εγχειρίδιο το οποίο να είναι χρηστικό για τους συναδέλφους - λογιστές να ανταποκριθούν σε ανάγκες πελατών τους οι οποίοι στρέφονται επιχειρηματικά στον κλάδο του τουρισμού, προσανατολίζοντάς τους σωστά σε σχέση με την διαδικασία γνωστοποίησης – αδειοδότησης της δραστηριότητας που επιλέγουν, κύρια άμεσα σε πρακτικό επίπεδο (π.χ. δικαιολογητικά, τήρηση φακέλου στο χώρο της επιχε

Video

Στο βιβλίο αναλύονται οι όροι και οι προϋποθέσεις/προδιαγραφές λειτουργίας των τουριστικών επιχειρήσεων, κατάταξή τους σε κατηγορίες αστέρων/κλειδιών καθώς και οι διαδικασίες αδειοδότησής τους τόσο με τις αλλαγές που επέφερε ο ν.4531/18 αλλά και παίρνοντας υπόψη τις ενδεχόμενες αλλαγές που ενδέχεται να προκύψουν με το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο «Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου στον τομέα του τουρισμού» και συγκεκριμένα για:

  • Ξενοδοχεία

  • Ενοικιαζόμενα Επιπλωμένα Διαμερίσματα Δωμάτια

  • Οργανωμένες Τουριστικές Κατασκηνώσεις (Camping)

  • Ξενώνες Φιλοξενίας Νέων (Youth Hostels)

  • Σύνθετα τουριστικά καταλύματα

  • Ξενοδοχεία συνιδιοκτησίας (condo hotels)

  • Τουριστικά Καταλύματα εντός Παραδοσιακών Κτισμάτων

  • Αυτοεξυπηρετούμενα καταλύματα (τουριστικές επιπλωμένες επαύλεις/βίλες/κατοικίες

  • Τουριστικά γραφεία

  • Γραφεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων

  • Γραφεία ενοικιάσεων Μοτοσικλετών, Τρίτροχων και Τετράτροχων οχημάτων άνω των 50 κ.εκ.

  • Τουριστικές Επιχειρήσεις Οδικών Μεταφορών (Τ.Ε.Ο.Μ.)

  • Ναυλομεσιτικά Γραφεία

  • Επιβατηγά αυτοκίνητα δημοσίας χρήσεως χωρίς μετρητή (λιμουζίνες) με οδηγό

Επίσης περιλαμβάνονται οι προδιαγραφές λειτουργίας και οι διαδικασίες αδειοδότησης εγκαταστάσεων ειδικής τουριστικής υποδομής όπως:

  • Συνεδριακών κέντρων

  • Γηπέδων γκολφ

  • Τουριστικών λιμένων

  • Χιονοδρομικών κέντρων

  • Μονάδων Ιαματικής Θεραπείας & Κέντρων Ιαματικού Τουρισμού

  • Κέντρων Θαλασσοθεραπείας

  • Κέντρων αναζωογόνησης (spa)

  • Ψυχαγωγικών Θεματικών Πάρκων

  • Κέντρων Προπονητικού Αθλητισμού

  • Ορειβατικών καταφυγίων

  • Αυτοκινητοδρομίων

  • Καταδυτικών πάρκων

Ιδιαίτερη επίσης αναφορά γίνεται σε επιχειρήσεις τουριστικών πλοίων αναψυχής, στην ίδρυση Ν.Ε.Π.Α. και Ναυτικών Εταιρειών, όπως και στο επάγγελμα του ξεναγού και σε ειδικές μορφές τουρισμού όπως ο οινοτουρισμός, ο αγροτουρισμός και ο αλιευτικός τουρισμός.

Αναλύεται επίσης το θέμα της εκμίσθωσης ακινήτων μέσω ψηφιακής πλατφόρμας (π.χ. Airbnb κλπ.), το οποίο έχει απασχολήσει σε μεγάλο βαθμό, ιδίως τα δύο τελευταία έτη στη χώρα μας, τόσο τους ιδιώτες οι οποίοι προσπαθούν να αδράξουν την ευκαιρία προκειμένου να εξασφαλίσουν ένα έξτρα εισόδημα, όσο και τους συναδέλφους οι οποίοι καλούνται συνεχώς να απαντούν ερωτήματα σχετικά με τη δραστηριότητας αυτή.

Για το θέμα αυτό ο αναγνώστης θα βρει τις προϋποθέσεις ένταξης μιας μίσθωσης στη συγκεκριμένη μορφή, τη διαδικασία υποβολής της δήλωσης βραχυχρόνιας μίσθωσης και κυρίως λύσεις σε πρακτικά θέματα γύρω από το ζήτημα αυτό.

Πρόσθετα στο βιβλίο αναλύονται οι όροι και οι προϋποθέσεις λειτουργίας των επιχειρήσεων τροφίμων και ποτών, αλλά και ιδιαίτερες προδιαγραφές κέντρων διασκέδασης και στεγασμένων/υπαίθριων χώρων εκδηλώσεων, σύμφωνα με την νέα Υγειονομική Διάταξη 47829/17. Συγκεκριμένα αναλύονται:

  • Οι προδιαγραφές των χώρων των καταστημάτων.

  • Τα αρχεία που πρέπει να τηρούν οι επιχειρήσεις τροφίμων και ποτών.

  • Για την λειτουργία μουσικής/μουσικών οργάνων.

  • Για την πυροπροστασία.

  • Για το κάπνισμα και το αλκοόλ.

 

 

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ :

 

Αγαπητοί αναγνώστες,

 

Τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας η τουριστική νομοθεσία εκ των πραγμάτων υπόκειται στην ανάγκη συχνών αναμορφώσεων, που με την σειρά τους είναι προϊόν των σημαντικών μεταβολών στο εσωτερικό και διεθνές περιβάλλον του τουρισμού. Βασικός παράγοντας που συντελεί σ’ αυτή την κατεύθυνση είναι και η συνεχής άνοδος του τουρισμού. Η χώρα μας αποτελεί πλέον έναν από τους βασικούς τουριστικούς προορισμούς όλο τον χρόνο.

Πιο συγκεκριμένα ο κλάδος του Τουρισμού σημείωσε εντυπωσιακή ανάκαμψη το 2013, ένα χρόνο νωρίτερα από την συνολική οικονομία, και συνέβαλε αποφασιστικά στη διακοπή της κατακόρυφης πτωτικής πορείας της ελληνικής οικονομίας στην περίοδο 2008 - 2013. Στη συνέχεια σημείωσε εντυπωσιακές επιδόσεις το 2014 και το 2015, τόσο όσον αφορά τις αφίξεις μη κατοίκων στη χώρα, όσο και τα έσοδα από τον εισερχόμενο τουρισμό και την κρουαζιέρα. Ο τουρισμός αναμένεται να είναι από τους βασικούς τομείς που θα συμβάλουν στην ανάκαμψη και ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας στα επόμενα χρόνια, με συμβολή στην προσέλκυση επενδύσεων, στην ανάκαμψη και των άλλων κλάδων της οικονομίας και στην αύξηση της απασχόλησης.

Επιπλέον στοιχεία πρόσφατης έρευνας για λογαριασμό του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου, ανέδειξαν πως η συμβολή του τουρισμού στην ελληνική οικονομία ανέρχεται στο 18,63% και αναμένεται αύξηση του ποσοστού μέχρι το 2021 σε 23% – 25%.

Ένα ακόμη βασικό στοιχείο είναι η συμβολή του τουρισμού στην απασχόληση. Με βάση την απογραφή του Συστήματος ΕΡΓΑΝΗ στην περίοδο Ιαν.- Οκτ. 2015 η απασχόληση στους βασικούς τομείς του τουρισμού στον ιδιωτικό τομέα ήταν 1.651.176 (18,1%) εργαζόμενοι και 222.281 (21.5%) επιχειρήσεις.

Παράλληλα η μορφή των τουριστικών επιχειρήσεων και οι παρεχόμενες από αυτές υπηρεσίες εξελίσσονται συνεχώς ώστε να καλύψουν τα μεταβαλλόμενα πρότυπα ζήτησης. Εξάλλου τα τελευταία χρόνια σειρά νέων κατηγοριών επιχειρήσεων θεσμοθετήθηκαν με συνέπεια την ανάγκη συστηματοποίησης του συνόλου αυτών σε ενιαίο κείμενο, όπως και πραγματοποιήθηκε με τον ν.4276/2014.

Στόχος του Υπουργείου Τουρισμού με τον συγκεκριμένο νόμο είναι αφενός η εύρυθμη ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας στον τομέα του τουρισμού μέσα σε ένα σταθερό θεσμικό περιβάλλον και αφετέρου να είναι σαφείς και απλοί οι ορισμοί για το διοικούμενο/χρήστη της διάταξης.

Σημαντικό επίσης είναι το γεγονός πως με το νέο ρυθμιστικό πλαίσιο αδειοδότησης των τουριστικών καταλυμάτων, με τον ν.4442/2016, γίνεται προσπάθεια βελτίωσης και απάλειψης χρόνιων προβλημάτων, όπως η γραφειοκρατία, η διαφθορά, η διαπλοκή, η αλληλοεπικάλυψη αρμοδιοτήτων των εμπλεκόμενων φορέων, ενώ αξιοποιούνται σύγχρονα εργαλεία διοίκησης και αυτοματοποιούνται διαδικασίες, που επιτρέπουν μεγαλύτερη ταχύτητα και διαφάνεια στην άσκηση οικονομικής δραστηριότητας και εγκαθιδρύουν ένα κλίμα εμπιστοσύνης μεταξύ δημοσίου και ιδιωτικού τομέα.

Βασική επιδίωξη των νέων ρυθμίσεων είναι η αναμόρφωση του πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων και στον κλάδο του τουρισμού προς την κατεύθυνση της ουσιαστικής απλοποίησης των διαδικασιών που απαιτούνται για την άσκηση οικονομικής δραστηριότητας, με σκοπό τη δημιουργία ενός ευνοϊκού επενδυτικού περιβάλλοντος ικανού να προσελκύσει επενδύσεις εξωτερικού και να συμβάλει στην οικονομική άνοδο της χώρας, στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών και στην ενίσχυση τομέων που παραδοσιακά είναι πολύ δραστήριοι στην Ελλάδα, αλλά και νέων τομέων επιχειρηματικής δραστηριότητας. Τέλος, στοχεύει στην ενίσχυση της επιχειρηματικότητας εν γένει με ειδική έμφαση στη μεσαία και μικρομεσαία επιχειρηματικότητα, που αποτελεί και το μεγαλύτερο ποσοστό στον ελληνικό χώρο.

Βασικό στοιχείο αποτελεί πλέον η διαδικασία υπαγωγής κάθε οικονομικής δραστηριότητας κατ’ επέκταση και των τουριστικών καταλυμάτων, στη διαδικασία της γνωστοποίησης. Με τον τρόπο αυτό, απλοποιείται ουσιαστικά η αδειοδότηση των τουριστικών καταλυμάτων, εξασφαλίζοντας, ωστόσο, ότι η έναρξη λειτουργίας της δραστηριότητας είναι σε γνώση των αρχών, άρα και υποκείμενο ελέγχου ανά πάσα στιγμή. Παράλληλα, η γνωστοποίηση δεν αφορά οικονομικές δραστηριότητες που ενδέχεται να προκαλέσουν αυξημένο κίνδυνο για το δημόσιο συμφέρον και οι οποίες αντιμετωπίζονται με το καθεστώς έγκρισης.

Χαρακτηριστικό των παραπάνω είναι ότι η γνωστοποίηση, η οποία αποτελεί όρο άσκησης της συγκεκριμένης δραστηριότητας, περιλαμβάνει μόνο τα ελάχιστα κρίσιμα στοιχεία που απαιτείται να γνωρίζει η διοίκηση, τα οποία είναι το όνομα, η διεύθυνση του τόπου άσκησης της δραστηριότητας, το είδος της οικονομικής δραστηριότητας ή των οικονομικών δραστηριοτήτων που πρόκειται να ασκηθούν. Μόνο εφόσον κρίνεται σκόπιμο και απολύτως αναγκαίο, η γνωστοποίηση δύναται να περιλαμβάνει και επιπρόσθετες πληροφορίες όπως ενδεικτικά, πληροφορίες για την εγκατάσταση και τις ακολουθούμενες παραγωγικές διαδικασίες, προκειμένου να διευκολύνεται ο διοικητικός μηχανισμός στην εποπτεία αλλά και στην άσκηση ελέγχων.

Η επιστημονική μας ομάδα παίρνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω στοιχεία θεώρησε πως αποτελεί ανάγκη ένα βιβλίο – εγχειρίδιο το οποίο να είναι χρηστικό για τους συναδέλφους - λογιστές να ανταποκριθούν σε ανάγκες πελατών τους οι οποίοι στρέφονται επιχειρηματικά στον κλάδο του τουρισμού, προσανατολίζοντάς τους σωστά σε σχέση με την διαδικασία γνωστοποίησης – αδειοδότησης της δραστηριότητας που επιλέγουν, κύρια άμεσα σε πρακτικό επίπεδο (π.χ. δικαιολογητικά, τήρηση φακέλου στο χώρο της επιχε